Home Biznes Jak zacząć zarabiać na Instagramie w 2022 roku? Sprawdzone sposoby

Jak zacząć zarabiać na Instagramie w 2022 roku? Sprawdzone sposoby

2
117
kobieta zarabia na instagramie

Źródło: https://pin.it/2QfdGR5

Zarabianie w social media nie jest już wielkim zaskoczeniem. Żyjemy w czasach niemal powszechnego dostępu do sieci. Wystarczy posiadać komputer lub smartfona z dobrym aparatem, by móc zacząć zarabiać pieniądze w zaciszu własnego mieszkania. Czy wiecie, jak wiele możliwości rozwoju, a przy tym zarobku daje nam Instagram? To jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. Każdego dnia ze swojego konta na tej aplikacji korzysta ponad 500 milionów ludzi, a liczba nowych Instagramerów stale rośnie. Instagram posiada niesamowicie dużo funkcji, dzięki którym masz szansę na zwiększenie liczby Twoich obserwujących. Odpowiedni czas na wykorzystanie popularności tego serwisu jest właśnie teraz! Możesz zarobić, nie będąc Influencerem z dużą ilością followersów. Kluczem do sukcesu jest regularność, zaangażowanie i kreatywność. 

Zastanawiasz się, jak możesz zarobić na Instagramie za pomocą najbardziej popularnych sposobów? O tym w dzisiejszych wpisie. Jestem pewna, że każda z Was znajdzie coś dla siebie.

Od czego zacząć zarabianie na Insta? 

Musicie posiadać chociaż podstawową wiedzę na temat tego, jak działa algorytm IG. Rozpoczynając swoją instagramową działalność, miej na uwadze to, że algorytm najchętniej promuje angażujące posty i relacje. Lepiej unikać natomiast wszelkiej automatyzacji działań, edycji czy usuwania opublikowanych treści.

Systematyczność

Działając regularnie, zyskujesz zainteresowanie w oczach społeczności, jak i potencjalnych klientów. 

Interesujący content

Zacznij od wyboru tematyki. Naukowa, kulinarna, comedy, fashion, a może DIY? Wybierz taką, która pasuje do Ciebie najbardziej! Zaciekaw odbiorców. Dziel się swoją pasją i zdolnościami. Bądź w tym wszystkim naturalna. Nikogo nie udawaj, ponieważ inni bardzo szybko to zauważą. Publikuj wartościowe treści. 

Wygląd

Estetyka zawsze przyciąga odbiorców. W jej utrzymaniu spójności mogą pomóc Ci aplikacje, które oferują szeroki wybór szablonów. Jedną z nich jest popularna Canva, która jest naprawdę prosta w użyciu. Na pewno sobie poradzisz! 🙂 A odbiorcy nie będą mogli oderwać wzroku od Twoich pięknych zdjęć i stories. 

AnycBc pV6HqTx0oHFRJ8wjfrpdIH TsZ3tN2OE0u6oVRdDwoTwqsyYv24mn w VA8aKenGSvY9CstX4u tfEJzGMfZpxcFsA1pSXSJvyb4Q2lFxCl66APi O2DA5w

Typ konta

Właściwie prowadzony profil pozwala nie tylko pozsykać nowych, lojalnych obserwujących, zwiększyć zaangażowanie, ale także sprzedawać! Jeśli chcesz zacząć zarabiać, zmień swój profil na profesjonalny (twórcy lub firmowe). Otrzymujesz dostęp do funkcji biznesowych i statystyk. 

Konto firmowe dedykowane jest przede wszystkim lokalnym firm, sprzedawcom, organizacjom, jak też usługodawcom. Konto twórcy natomiast przeznaczone jest dla osób publicznych, artystom czy influencerom.

Jego założenie zajmie Ci dosłownie chwilę. W Internecie znajdziesz świetne poradniki, jak to zrobić. 

Umiejętne używanie hasztagów

Niech będą one dopasowane do Twojego konta – spójne z branżą, niszą, w której działasz. Aby dotrzeć do nowych grona osób, dodawaj hashtagi zarówno najbardziej popularne, jak i mniej. Nie przesadzaj z ilością.

Interakcje z obserwatorami

Staraj się m.in. odpowiadać na pytania, które zadają. Zamieszczaj angażujące treści. Możesz robić tzw. Q&A (pytania i odpowiedzi), nagrywając relacje, tworząc rolki czy robiąc transmisje na żywo.

W dalszej przyszłości warto pomyśleć o konkursach. Jest to świetny sposób na okazanie wdzięczności widzom, a dodatkowo pozyskanie nowych followersów.

Biografia – Twoja wizytówka na Instagramie

Znajduje się w górnej części profilu. Jego treść bardzo często decyduje o tym, czy Nie kombinuj. Postaw na prostotę i jasny przekaz. Właśnie tutaj masz szansę w kilku słowach opisać siebie lub swoją markę, wykorzystując to miejsce do celów promocyjnych. Zadbaj o tę kwestię. Jeśli zrobisz to dobrze, przyrost nowych obserwacji jest gwarantowany.

Sprawdzone metody zarabiania na Instagramie

Marketing afiliacyjny

To jeden z najskuteczniejszych i najpopularniejszych sposobów na zarabianie. Na czym konkretnie polega?

Promujesz dany przedmiot, dodając link afiliacyjny na instastories, wstawiając go w biografii lub wysyłając w wiadomości. Internauta klikając w łącze, zostanie przekierowany na stronę sklepu. Jeżeli zakupi produkt lub usługę, otrzymujesz prowizję od sprzedaży. Jeszcze jakiś czas funkcja dodawania linków na relacje dostępna była tylko dla kont, które posiadały minimum 10 tysięcy obserwujących. Obecnie liczba obserwujących nie ma w tym przypadku znaczenia, ponieważ opcja Link Sticker dostępna jest już dla każdego użytkownika. Takie współprace oferuje coraz więcej sklepów. Do programu afiliacyjnego możesz dołączyć m.in. w Zalando Lounge – klubie zakupowym Zalando, jednego z największych sklepów detalicznych z odzieżą online w Europie.

Oferuje swoim partnerom takie korzyści jak:

  • 12-procentową prowizję od każdego nowego klienta, 6-procentową prowizję od istniejących klientów w ramach CPS – cost per sale (wynagrodzenie za sprzedaż),
  • 6 PLN od każdego potencjalnego klienta,
  • 2-procentową prowizję od śledzenia w aplikacjach mobilnych,
  • warunki dostosowywane w zależności od wyników,
  • okres ważności pliku cookie, który wynosi 30 dni,
  • koszyk o ponadprzeciętnej wartości,
  • profesjonalną, indywidualną pomoc.

Nie zwlekaj! Zacznij zarabiać dodatkowe pieniądze, polecając innym zakup ubrań, butów, torebek, jak i wielu innych rzeczy lub usług.

Sprzedaż swoich zdjęć

Jeśli interesujesz się fotografią, masz do tego smykałkę i naprawdę świetnie Ci to wychodzi, masz możliwość zarobić na Insta, sprzedając swoje prace. Aby dotrzeć do marek, które byłyby zainteresowane ich kupnem, musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach – używaj właściwych tagów (powinny być dopasowane przede wszystkim do Twojej niszy), dodawaj znaki wodne na wszystkich zdjęć (unikniesz kradzieży, a ,,czyste” fotografie prześlesz wyłącznie tym, którzy za nie zapłacą). To świetna forma zarobienia dodatkowych pieniędzy. Szczególnie, jeśli posiadasz dobry sprzęt fotograficzny i umiejętności w tej dziedzinie. Możesz spróbować też swoich sił, publikując materiały w serwisach do tego przeznaczonych, np. Shutterstock.

Sponsorowane posty

Jak nawiązać współprace z markami i brać udział w kampaniach?

Możesz skontaktować się z markami, których oferta Cię zainteresowała, pisząc wiadomość prywatną lub e-mail. Wybieraj takie, z którymi się identyfikujesz – bądź wiarygodna w oczach odbiorców! Jeśli prowadzisz konto w ciekawy sposób, a zainteresowanie Twoją osobą wzrasta, będziesz dostawała propozycje współpracy bezpośrednio od firm. Za polecanie danych produktów najczęściej otrzymujemy konkretny towar (to tzw. barter). Jednak zdarza się, że marki płacą za umieszczanie tego typu postów – im większe zasięgi, tym lepsze zarobki.

Warto też założyć konta w serwisach, które wspierają działania content marketingowe. (np. BrandBuddies, WhitePress, REACHaBLOGGER). Dzięki temu masz dostęp do wielu ciekawych współprac, nie tylko na Insta, ale też na TikToku czy YouTube. Pozwala to dodatkowo na szybszy kontakt z daną marką. Nie musisz mieć wcale tysięcy obserwujących! Są aplikacje, na których możesz zacząć zarabiać posiadając jedynie 1 000 obserwujących. Mowa m.in. o indaHash.

7csx3pbbwgYFGMGB0XIO1GqWPBtTwFcJPpwXwKzCX89MXWApRVn1CwdhqJxdqxFTMCva4VGCpPaq1GlEaV7Iq 0P0 SNNW8pYSeOFUODWpcuXUtkiNyCvQpgLgg1Q

Świetnym narzędziem jest iFluenz, gdzie możesz zarabiać nawet 10 tysięcy złotych. Początkowo stawki za posty sponsorowane mogą być niższe i miesięcznie sięgać 2 czy 3 tysięcy złotych, ale warto być cierpliwym, ponieważ z biegiem czasu możesz bardzo dużo zarabiać pieniądze na Instagramie. 

Promocja własnych produktów lub usług

Konto na Instagramie daje nam możliwości na stworzenie własnej marki. Nie musisz wcale posiadać firmy, by zacząć zarabiać. Twórz treści, które odpowiadają na potrzeby Twojej grupy docelowej. Możesz promować swoje produkty czy usługi, będąc m.in. freelancerem. Przemyśl dokładnie strategię i to, w jaki sposób chcesz budować swój biznes. Zbadaj konkurencję. Publikuj odpowiednio skonstruowane posty oraz zadbaj o wygląd profilu (oryginalne grafiki, ciekawy opis, dobre zdjęcia, przejrzyste treści itd.). Na pewno w tym przypadku dużym ułatwieniem jest, jeśli wypuszczasz na rynek przedmiot, będąc już osobową rozpoznawalną, ponieważ Twoi fani z sympatii do Ciebie i czystej ciekawości zakupią go, a później być może polecą innym, oznaczając Cię na swoich profilach. Popularność to ułatwienie, ale nie warunek. Wiele osób zaczynało sprzedawanie, posiadając zaledwie kilku obserwujących. Dzięki odpowiednim działaniom marketingowym odnoszą teraz znakomite sukcesy, nie tylko w Polsce, ale również globalnie. 

Możliwości jest naprawdę dużo. Tylko od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Niezależnie od tego, jakie działania zdecydujesz się prowadzić na tej platformie, pamiętaj o tym, aby zacząć od ustawienia prostej, ale kreatywnej nazwy i interesującego bio. Zadbaj o spójność twojego profilu na Instagramie, staraj się utrzymywać estetykę. Te elementy mają ogromny wpływ na zwiększenie ilości obserwujących. 

Powodzenia!

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
StylRoom

Znacie jeszcze jakieś sposoby? Zapraszamy do komentowania!

Akacja

Coraz częściej firmy kontaktują się z influ przez grupy na fb. Dla mnie Ig jest sposobem na prezentację oferty swojej agroturystyki.

2
0
Zostaw komentarz!x