Źródło: https://pin.it/2QfdGR5
Zarabianie w social media nie jest już wielkim zaskoczeniem. Żyjemy w czasach niemal powszechnego dostępu do sieci. Wystarczy posiadać komputer lub smartfona z dobrym aparatem, by móc zacząć zarabiać pieniądze w zaciszu własnego mieszkania. Czy wiecie, jak wiele możliwości rozwoju, a przy tym zarobku daje nam Instagram? To jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych.
Zacznijmy od tego co to jest w ogóle Instagram
Instagram to platforma mediów społecznościowych, na której użytkownicy mogą przesyłać i udostępniać zdjęcia i filmy. Sieć jest jedną z najpopularniejszych platform social media. Znajduje to również odzwierciedlenie w jego bazie użytkowników. Instagram ma ponad 1 miliard miesięcznych aktywnych użytkowników na całym świecie (MAUs). Codziennie z platformy korzysta około 500 milionów osób. Instagram systematycznie rośnie we wszystkich grupach wiekowych. Sieć staje się coraz bardziej interesująca dla marek i firm, ponieważ potencjalni klienci spędzają tu czas. Jak podaje Instagram Business, 50 proc. użytkowników jest bardziej zainteresowanych marką, gdy widzi jej reklamy na Instagramie. Dzięki temu firmy mogą bezpośrednio docierać do swoich grup docelowych i je rozwijać – i może się to opłacić także Tobie.
Każdego dnia ze swojego konta na tej aplikacji korzysta ponad 500 milionów ludzi, a liczba nowych Instagramerów stale rośnie. Instagram posiada niesamowicie dużo funkcji, dzięki którym masz szansę na zwiększenie liczby Twoich obserwujących. Odpowiedni czas na wykorzystanie popularności tego serwisu jest właśnie teraz! Możesz zarobić, nie będąc Influencerem z dużą ilością followersów. Kluczem do sukcesu jest regularność, zaangażowanie i kreatywność.
Platforma mediów społecznościowych Instagram ma wyższe wskaźniki zaangażowania niż jakakolwiek inna sieć społecznościowa. Wskaźniki zaangażowania? Aby zrozumieć, co się za tym kryje i dlaczego ten fakt jest tak ważny, musimy przyjrzeć się bliżej temu, jak działa Instagram.
Te interakcje z treściami na platformie social media są sednem tzw. wskaźnika zaangażowania. Definiuje się go jako stosunek liczby interakcji (polubień, komentarzy, udziałów) do liczby followersów danego konta. Ta wartość procentowa daje Ci zatem informację o zaangażowaniu Twoich fanów.
Algorytm Instagrama wykorzystuje wskaźnik zaangażowania jako ważną metrykę do określenia zasięgu postu. Im więcej interakcji jest z Twoją treścią, tym więcej osób możesz dotrzeć organicznie (bez reklamy).
Podstawy są wyjaśnione w dość prosty sposób. Masz możliwość edytowania, przesyłania i udostępniania zdjęć i filmów swoim rówieśnikom. Możesz hashtagować swoje treści, aby więcej użytkowników mogło je znaleźć. Inni użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z Twoimi zdjęciami i filmami, zostawiając polubienia i komentarze lub samodzielnie udostępniając treści. Jeśli Twoje treści są przekonujące, inni użytkownicy mogą zapisać się na Twoje konto i śledzić Cię. Oczywiście to samo możesz zrobić z treściami innych osób.
Zastanawiasz się, jak możesz zarobić na Instagramie za pomocą najbardziej popularnych sposobów? O tym w dzisiejszych wpisie. Jestem pewna, że każda z Was znajdzie coś dla siebie.
Czy są jakieś wymagania, aby zarabiać na Instagramie?
Teraz, gdy przyjrzeliśmy się podstawom sieci, będziesz chciał zacząć i zacząć zarabiać na Instagramie. Jest jednak kilka warunków wstępnych, które trzeba wziąć pod uwagę, aby to zadziałało. Niektóre z nich możesz spełnić szybciej, inne z pewnością zajmą Ci trochę czasu.
Sprzęt – jakość obrazu i wideo
Instagram to przede wszystkim medium wizualne. Zdjęcia i filmy powinny być zatem dobrej jakości, aby były przekonujące. Tylko wysokiej jakości i atrakcyjne treści sprawią, że Twój profil będzie wyglądał atrakcyjnie.
To, czy będziesz robił zdjęcia aparatem w smartfonie, czy profesjonalnym sprzętem, zależy od Ciebie. Konieczne jest jednak pewne minimum dobrego sprzętu.
Aktywność – nic nie bierze się z niczego
Twój cel jest jasny: zarabiać na Instagramie. Aby to osiągnąć, musisz zadbać o zadowolenie swoich fanów. Aby pozostać interesującym dla wielu użytkowników Instagrama, musisz regularnie produkować i udostępniać wysokiej jakości treści. Jeśli jesteś nieaktywny, trudno będzie Ci wygenerować uwagę.
Fanbase – liczy się zasięg
Jednym z wymogów, którego spełnienie zajmuje trochę czasu, jest zbudowanie pewnego zasięgu. Aby zarabiać na Instagramie, kluczowe są zasięgi. Im więcej masz followersów, tym większy zasięg generujesz. Ma to bezpośredni wpływ na zainteresowanie potencjalnych reklamodawców i własne możliwości zarobkowe.
Na pytanie o częstotliwość zamieszczania postów trudno jest odpowiedzieć. Niektórzy Instagramowicze publikują posty kilka razy dziennie, inni częściej. To zależy trochę od instynktu. Uważaj, aby nie spamować swoich zwolenników, ale regularnie dostarczać przekonujące treści.
Aktywność odnosi się nie tylko do udostępniania własnych postów, ale także do interakcji z fanami i innymi użytkownikami. Osobiste podejście i pasja do tego, co robisz, pomoże Ci zbudować własną społeczność. Autentyczność jest kluczem!
Od czego zacząć zarabianie na Insta?
Musicie posiadać chociaż podstawową wiedzę na temat tego, jak działa algorytm IG. Rozpoczynając swoją instagramową działalność, miej na uwadze to, że algorytm najchętniej promuje angażujące posty i relacje. Lepiej unikać natomiast wszelkiej automatyzacji działań, edycji czy usuwania opublikowanych treści.
Systematyczność
Działając regularnie, zyskujesz zainteresowanie w oczach społeczności, jak i potencjalnych klientów.
Interesujący content
Zacznij od wyboru tematyki. Naukowa, kulinarna, comedy, fashion, a może DIY? Wybierz taką, która pasuje do Ciebie najbardziej! Zaciekaw odbiorców. Dziel się swoją pasją i zdolnościami. Bądź w tym wszystkim naturalna. Nikogo nie udawaj, ponieważ inni bardzo szybko to zauważą. Publikuj wartościowe treści.
Wygląd
Estetyka zawsze przyciąga odbiorców. W jej utrzymaniu spójności mogą pomóc Ci aplikacje, które oferują szeroki wybór szablonów. Jedną z nich jest popularna Canva, która jest naprawdę prosta w użyciu. Na pewno sobie poradzisz! 🙂 A odbiorcy nie będą mogli oderwać wzroku od Twoich pięknych zdjęć i stories.
Typ konta
Właściwie prowadzony profil pozwala nie tylko pozsykać nowych, lojalnych obserwujących, zwiększyć zaangażowanie, ale także sprzedawać! Jeśli chcesz zacząć zarabiać, zmień swój profil na profesjonalny (twórcy lub firmowe). Otrzymujesz dostęp do funkcji biznesowych i statystyk.
Konto firmowe dedykowane jest przede wszystkim lokalnym firm, sprzedawcom, organizacjom, jak też usługodawcom. Konto twórcy natomiast przeznaczone jest dla osób publicznych, artystom czy influencerom.
Jego założenie zajmie Ci dosłownie chwilę. W Internecie znajdziesz świetne poradniki, jak to zrobić.
Umiejętne używanie hasztagów
Niech będą one dopasowane do Twojego konta – spójne z branżą, niszą, w której działasz. Aby dotrzeć do nowych grona osób, dodawaj hashtagi zarówno najbardziej popularne, jak i mniej. Nie przesadzaj z ilością.
Interakcje z obserwatorami
Staraj się m.in. odpowiadać na pytania, które zadają. Zamieszczaj angażujące treści. Możesz robić tzw. Q&A (pytania i odpowiedzi), nagrywając relacje, tworząc rolki czy robiąc transmisje na żywo.
W dalszej przyszłości warto pomyśleć o konkursach. Jest to świetny sposób na okazanie wdzięczności widzom, a dodatkowo pozyskanie nowych followersów.
Biografia – Twoja wizytówka na Instagramie
Znajduje się w górnej części profilu. Jego treść bardzo często decyduje o tym, czy Nie kombinuj. Postaw na prostotę i jasny przekaz. Właśnie tutaj masz szansę w kilku słowach opisać siebie lub swoją markę, wykorzystując to miejsce do celów promocyjnych. Zadbaj o tę kwestię. Jeśli zrobisz to dobrze, przyrost nowych obserwacji jest gwarantowany.
Sprawdzone metody zarabiania na Instagramie
Marketing afiliacyjny
Kolejnym źródłem dochodu są prowizje. Będąc afiliantem danej marki, musisz przekonać swoich followersów, aby kupili coś od tej marki. Aby to zrobić, zamieszczasz w swoich postach linki partnerskie i kody promocyjne. Jak tylko Twoi zwolennicy coś kupią, otrzymujesz prowizję.
Integracja linków z normalnymi postami obrazów nie jest łatwa, ponieważ klikalne linki nie mogą być zintegrowane z podpisem. Często jedynym sposobem na to jest link w bio, który albo prowadzi do strony produktu, albo do landing page z różnymi linkami afiliacyjnymi.
Gdy tylko pęknie Ci 10 000 followersów, możesz skorzystać z funkcji swipe up w swoich stories, która jeszcze szybciej przeniesie Twoich fanów na odpowiednie strony.
Sprzedawaj własne produkty (cyfrowe)
Na Instagramie można również zarabiać dzięki własnym produktom. Nie ma znaczenia, czy sprzedajesz produkty cyfrowe, takie jak kursy online lub e-booki, czy produkty fizyczne.
Samodzielnie wykonane lub zakupione (fizyczne) produkty wymagają nieco więcej wysiłku. Trzeba zapewnić sklep i zadbać o magazynowanie i wysyłkę.
Jeśli nie chcesz się martwić o magazynowanie i wysyłkę, polecamy skorzystanie z dropshippingu. Podczas gdy Ty obsługujesz sprzedaż poprzez własny sklep, w tym modelu biznesowym resztę po prostu zlecasz na zewnątrz. Gdy dokonasz sprzedaży, Twój dostawca dostarczy produkt ze swojego magazynu bezpośrednio do drzwi Twojego klienta.
Promujesz dany przedmiot, dodając link afiliacyjny na instastories, wstawiając go w biografii lub wysyłając w wiadomości. Internauta klikając w łącze, zostanie przekierowany na stronę sklepu. Jeżeli zakupi produkt lub usługę, otrzymujesz prowizję od sprzedaży. Jeszcze jakiś czas funkcja dodawania linków na relacje dostępna była tylko dla kont, które posiadały minimum 10 tysięcy obserwujących. Obecnie liczba obserwujących nie ma w tym przypadku znaczenia, ponieważ opcja Link Sticker dostępna jest już dla każdego użytkownika. Takie współprace oferuje coraz więcej sklepów. Do programu afiliacyjnego możesz dołączyć m.in. w Zalando Lounge – klubie zakupowym Zalando, jednego z największych sklepów detalicznych z odzieżą online w Europie.
Oferuje swoim partnerom takie korzyści jak:
- 12-procentową prowizję od każdego nowego klienta, 6-procentową prowizję od istniejących klientów w ramach CPS – cost per sale (wynagrodzenie za sprzedaż),
- 6 PLN od każdego potencjalnego klienta,
- 2-procentową prowizję od śledzenia w aplikacjach mobilnych,
- warunki dostosowywane w zależności od wyników,
- okres ważności pliku cookie, który wynosi 30 dni,
- koszyk o ponadprzeciętnej wartości,
- profesjonalną, indywidualną pomoc.
Nie zwlekaj! Zacznij zarabiać dodatkowe pieniądze, polecając innym zakup ubrań, butów, torebek, jak i wielu innych rzeczy lub usług.
Pomoc wirtualna – wirtualny astystent
Jednym ze sposobów na zarabianie pośrednio przez Instagram jest praca jako wirtualny asystent. Tutaj przejmujesz pracę za kulisami dla influencerów. Często potrzebna jest pomoc w filtrowaniu próśb o sponsoring, rozpoznawaniu fałszywych followersów, umieszczaniu reklam i wiele innych.
Jako wirtualny asystent zajmiesz się wszystkimi pracami, które pojawiają się na Instagramie – od zarządzania wiadomościami, przez odpowiadanie na komentarze, po planowanie kolejnych postów.
Jeśli więc masz smykałkę do marketingu i niekoniecznie chcesz być w centrum uwagi, możesz zarabiać na Instagramie jako wirtualny asystent.
Sprzedaż swoich zdjęć
Jeśli interesujesz się fotografią, masz do tego smykałkę i naprawdę świetnie Ci to wychodzi, masz możliwość zarobić na Insta, sprzedając swoje prace. Aby dotrzeć do marek, które byłyby zainteresowane ich kupnem, musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach – używaj właściwych tagów (powinny być dopasowane przede wszystkim do Twojej niszy), dodawaj znaki wodne na wszystkich zdjęć (unikniesz kradzieży, a ,,czyste” fotografie prześlesz wyłącznie tym, którzy za nie zapłacą). To świetna forma zarobienia dodatkowych pieniędzy. Szczególnie, jeśli posiadasz dobry sprzęt fotograficzny i umiejętności w tej dziedzinie. Możesz spróbować też swoich sił, publikując materiały w serwisach do tego przeznaczonych, np. Shutterstock.
Sponsorowane posty
Prawdopodobnie najbardziej klasycznym sposobem zarabiania na Instagramie jest wykorzystanie swojego profilu jako przestrzeni reklamowej. Możesz wchodzić w kolaboracje i zamieszczać posty związane z marką. Posty sponsorowane są uosobieniem „influencer marketingu”. Możesz w swoich postach prezentować produkty i usługi danej firmy lub tworzyć dla niej treści.
Zależy to jednak od własnego zasięgu i autentyczności. Szczególnie własna społeczność jest często interesująca dla partnerów reklamowych, ponieważ wiele osób słucha rekomendacji od prawdziwych ludzi i można dotrzeć bezpośrednio do swoich zwolenników.
Upewnij się, że reklamowane produkty pasują do Twojej niszy i że nie przebierasz. Użytkownicy kochają autentyczność, a to możesz osiągnąć tylko wtedy, gdy w pełni stoisz za produktem.
. Niemniej jednak, aby nie stracić zaufania swoich odbiorców, zawsze należy dodać hashtag #sponsorowany, jeśli jest to post sponsorowany. I jeszcze jedno dla uspokojenia: 69 procent influencerów stwierdziło w ankiecie, że przejrzystość o ich współpracy nie miała wpływu na to, jak postrzegają ich klienci.
Możesz znaleźć przykłady postów sponsorowanych i zobaczyć, jak Instagramerzy włączają marki do swoich historii, wyszukując na Instagramie #sponsored. Na przykład How He Asked to konto, które zamieszcza historie ślubne i współpracuje z jubilerem:
Jak nawiązać współprace z markami i brać udział w kampaniach?
Możesz skontaktować się z markami, których oferta Cię zainteresowała, pisząc wiadomość prywatną lub e-mail. Wybieraj takie, z którymi się identyfikujesz – bądź wiarygodna w oczach odbiorców! Jeśli prowadzisz konto w ciekawy sposób, a zainteresowanie Twoją osobą wzrasta, będziesz dostawała propozycje współpracy bezpośrednio od firm. Za polecanie danych produktów najczęściej otrzymujemy konkretny towar (to tzw. barter). Jednak zdarza się, że marki płacą za umieszczanie tego typu postów – im większe zasięgi, tym lepsze zarobki.
Warto też założyć konta w serwisach, które wspierają działania content marketingowe. (np. BrandBuddies, WhitePress, REACHaBLOGGER). Dzięki temu masz dostęp do wielu ciekawych współprac, nie tylko na Insta, ale też na TikToku czy YouTube. Pozwala to dodatkowo na szybszy kontakt z daną marką. Nie musisz mieć wcale tysięcy obserwujących! Są aplikacje, na których możesz zacząć zarabiać posiadając jedynie 1 000 obserwujących. Mowa m.in. o indaHash.
Świetnym narzędziem jest iFluenz, gdzie możesz zarabiać nawet 10 tysięcy złotych. Początkowo stawki za posty sponsorowane mogą być niższe i miesięcznie sięgać 2 czy 3 tysięcy złotych, ale warto być cierpliwym, ponieważ z biegiem czasu możesz bardzo dużo zarabiać pieniądze na Instagramie.
Promocja własnych produktów lub usług
Konto na Instagramie daje nam możliwości na stworzenie własnej marki. Nie musisz wcale posiadać firmy, by zacząć zarabiać. Twórz treści, które odpowiadają na potrzeby Twojej grupy docelowej. Możesz promować swoje produkty czy usługi, będąc m.in. freelancerem. Przemyśl dokładnie strategię i to, w jaki sposób chcesz budować swój biznes. Zbadaj konkurencję. Publikuj odpowiednio skonstruowane posty oraz zadbaj o wygląd profilu (oryginalne grafiki, ciekawy opis, dobre zdjęcia, przejrzyste treści itd.). Na pewno w tym przypadku dużym ułatwieniem jest, jeśli wypuszczasz na rynek przedmiot, będąc już osobową rozpoznawalną, ponieważ Twoi fani z sympatii do Ciebie i czystej ciekawości zakupią go, a później być może polecą innym, oznaczając Cię na swoich profilach. Popularność to ułatwienie, ale nie warunek. Wiele osób zaczynało sprzedawanie, posiadając zaledwie kilku obserwujących. Dzięki odpowiednim działaniom marketingowym odnoszą teraz znakomite sukcesy, nie tylko w Polsce, ale również globalnie.
Ilu followersów na Instagramie potrzebujesz, aby zarabiać?
Teraz, gdy przeczytałeś kilka opcji zarabiania na Instagramie, być może zastanawiasz się, ile tak naprawdę możesz zarobić na Instagramie. Zanim przejdziemy do tego, spójrzmy na liczbę followersów, których potrzebujesz. Bo jedno jest pewne: aby zarabiać na Instagramie, potrzebujesz mniej followersów niż myślisz!
To, ile dokładnie fanów potrzebujesz, zależy od różnych czynników:
W jakiej niszy działasz i jak dobrze ta nisza pasuje do kategorii produktów (moda, jedzenie, uroda i fitness to popularne nisze, jeśli pójdziesz po hashtagach).
Jak zaangażowani są twoi zwolennicy (100 000 fałszywych zwolenników:inside nie dostaniesz zbyt wiele).
Jakie możliwości zarobkowe przemawiają do Ciebie najbardziej.
Oczywiście im więcej zaangażowanych followersów, tym lepiej.
Top Instagrammers mogą zarabiać tysiące za post, ale nawet z 1000 zaangażowanych followersów możesz zarabiać na Instagramie. W zależności od tego, w jakiej niszy jesteś i jak zarabiasz na Instagramie, możesz pobierać różne kwoty za post.
Ale czy na Instagramie można się wzbogacić?
Popularni influencerzy, tacy jak Cristiano Ronaldo (190 mln fanów), Kylie Jenner (150 mln followersów) czy Jehave Brown (80 tys. fanów) zarabiają od tysięcy do milionów dolarów za jeden post. Z tak dużym zasięgiem i oddanymi followersami można faktycznie stać się bogatym. Ale Instagram to także praca, która wymaga wiele pracy. Musisz zbudować solidną bazę followersów i przyciągnąć firmy, abyś mógł zarobić coś na ich postach lub zaprojektować i zaoferować własne produkty.
Ile można zarobić dzięki Instagramowi?
Ogólnie rzecz biorąc, im więcej masz followersów, tym więcej pieniędzy firma jest skłonna zapłacić za post sponsorowany. Innymi słowy, więcej fanów pozwala zarabiać więcej pieniędzy na Instagramie. Dzięki kalkulatorowi pieniędzy na Instagramie możesz obliczyć szacunkowy dochód, jaki obecnie otrzymywałoby Twoje konto za jeden post. Oceny platform dla influencerów pokazują również, że profile z 2-5 tys. followersów zarabiają średnio 137 dolarów za post.
Wskazówka do czytania: W tym artykule znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć o prawidłowym odcisku.
Oczywiście zarobki zależą również od źródeł dochodu, z których korzystasz. Podczas gdy influencerzy otrzymują od 200 do 500 USD za post (w tym darmowe produkty), prowizje jako afiliant są znacznie bardziej zróżnicowane i zależą od programu partnerskiego. Jeśli sprzedajesz własne produkty, towary lub usługi, sam ustalasz ceny.
Porady dla twojego biznesu na Instagramie
Teraz, gdy pokazaliśmy ci, jak zarabiać pieniądze z Instagramem i potencjał stojący za platformą mediów społecznościowych, mamy dla ciebie kilka wskazówek, jak zacząć.
Jak współpracować z markami?
Zacznijmy od najpopularniejszego modelu monetyzacji Instagrama: partnerstwa z markami w roli influencerów. Termin „influencer” jest w dzisiejszych czasach bardzo często używany. Bycie influencerem:w chyba najlepiej wychodzi na Instagramie.
Influencer to w zasadzie każda osoba, która zbudowała dobrą reputację, robiąc fajne rzeczy w sieci i dzieląc się nimi. Dla swoich odbiorców influencerzy są wzorami do naśladowania, trendsetterami i ekspertami, których opinie na określone tematy są szanowane.
Wiele marek nie może za tym nadążyć i szuka influencerów jako partnerów, aby dostarczyć produkty swoim zwolennikom poprzez posty sponsorowane.
Jednak markom nie chodzi tylko o wielkość i zasięg Twojego konta na Instagramie. Zależy im na zaufaniu Twoich odbiorców.
Może być trudno zrównoważyć zarabianie pieniędzy jako influencer na Instagramie, a jednocześnie pozostać zaufanym Instagramerem. Dopóki nie potrzebujesz zarobionych pieniędzy na życie, możesz być wybredny i odrzucić współpracę. W postach sponsorowanych liczy się przede wszystkim autentyczność. Nie przeginaj więc w drugą stronę tylko po to, by dostać ofertę od danej marki.
Możliwości jest naprawdę dużo. Tylko od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Niezależnie od tego, jakie działania zdecydujesz się prowadzić na tej platformie, pamiętaj o tym, aby zacząć od ustawienia prostej, ale kreatywnej nazwy i interesującego bio. Zadbaj o spójność twojego profilu na Instagramie, staraj się utrzymywać estetykę. Te elementy mają ogromny wpływ na zwiększenie ilości obserwujących.
Powodzenia!
Znacie jeszcze jakieś sposoby? Zapraszamy do komentowania!
Coraz częściej firmy kontaktują się z influ przez grupy na fb. Dla mnie Ig jest sposobem na prezentację oferty swojej agroturystyki.