Kodeks Cywilny wyjaśnia, iż nieruchomość to zarówno powierzchnia ziemska, jak i prawo własności do budynku bądź gruntu, który się na niej znajduje. Pod względem prawnym nieruchomość można podzielić na 3 grupy, czyli na nieruchomości lokalowe, gruntowe oraz budynkowe. Sprzedaż tego typu produktów nie należy do najłatwiejszych, jak więc radzą sobie z tym deweloperzy? Co stoi za ich sukcesem sprzedażowym i dlaczego zainteresowanie nowymi nieruchomościami wciąż rośnie? Na każdym etapie budowy i późniejszej sprzedaży kluczowy jest przede wszystkim marketing dla deweloperów. Składa się na niego wiele elementów, które wpływają na powodzenie sprzedaży mieszkań. Co można zatem powiedzieć więcej na ten temat?
Marketing w sektorze nieruchomości – z jakich elementów się składa?
Marketing to bardzo ważny element w każdym biznesie. W branży nieruchomości jest to istotny element całego procesu promocji i sprzedaży mieszkań, na który składa się znacznie więcej elementów, niż można by sobie wyobrazić.
Na rynku jest obecnie mnóstwo różnych ofert nieruchomości, a to prowadzi do tego, że poszczególne firmy deweloperskie muszą konkurować ze sobą i prześcigać się, aby zdobyć jak największą liczbę klientów. Klienci mają zaś do wyboru zarówno mieszkania, działki, domy, lokale użytkowe (hotele, garaże), jak i hale. Deweloperzy muszą zatem bardzo dobrze zaplanować swoje działania, aby stworzyć atrakcyjną ofertę, która zachęci i przekona klientów do zakupu danej nieruchomości. W tym celu najczęściej korzystają z marketingu dla deweloperów.
Marketing sprzedaży mieszkań składa się z kilku istotnych elementów, do których można zaliczyć:
- rozbudowaną i atrakcyjną witrynę internetową,
- różne kanały komunikacji, zarówno standardowe, jak i online,
- atrakcyjną ofertę nieruchomości,
- kampanie i reklamy w sieci wyszukiwania: Google, Facebook, Instagram,
- reklamy zewnętrzne,
- sylwetkę dewelopera, który sam w sobie jest swoją wizytówką.
Odpowiednia strategia marketingowa
W skutecznej sprzedaży nieruchomości kluczowe znaczenie ma odpowiednia strategia marketingowa. W związku z tym deweloperzy podejmują odpowiednie kroki – najczęściej współpracując z doświadczonymi specjalistami od marketingu deweloperskiego – i prowadzą działania reklamowe na każdym etapie inwestycji – czyli od momentu rozpoczęcia budowy inwestycji i pojawienia się fundamentów, aż po oddanie nieruchomości do sprzedaży.
Współpraca deweloperów z doświadczonymi osobami, które zapewniają wsparcie strategiczne, merytoryczne oraz operacyjne w promocji nieruchomości, jest niezwykle ważna, wpływa ona bowiem na powodzenie sprzedaży poszczególnych inwestycji. Osoby zajmujące się marketingiem dla deweloperów wykorzystują najróżniejsze narzędzia, które są dobierane na podstawie wielu czynników – rodzaju inwestycji, grup docelowych, czy też preferencji i upodobań. Wszystkie te działania oparte są właśnie o odpowiednio opracowaną strategię, która uwzględnia wszystkie cele biznesowe dewelopera.
Marketing dla deweloperów jest ważny również w kontekście zarządzania sytuacjami kryzysowymi, na które firmy deweloperskie są niestety dość często narażone. Znajomość tych elementów może pomóc w stworzeniu skutecznej strategii, kampanii, a co za tym idzie, w pozyskiwaniu nowych klientów.