Jakie cechy charakteryzują przedsiębiorcze kobiety? Oto 10 cech, które wyróżniają kobiety biznesu!

0
353

W obecnych czasach o przedsiębiorczości kobiet mówi się coraz częściej. Każdy kolejny dzień daje nam nowe możliwości do tego, aby rozwijać się na tle zawodowym. Kobiety są coraz lepiej wyedukowane, mówią biegle w obcych językach, dlatego chętnie podejmują naukę w innym kraju. Są bogatsze o nowe doświadczenia i łatwo nawiązują zagraniczne kontakty biznesowe.

Coraz większą popularnością cieszą się studia MBA (Master of Business Administration), które pomagają zdobyć wiedzę w zakresie m.in. planowania, zakładania oraz wykreowania własnej firmy.

Według badań, Polki to jedne z najbardziej przedsiębiorczych kobiet na świecie.

 W 2020 roku odbyła się już czwarta edycja badania Mastercard Index of Women Enterpreneurs (MIWE), gdzie omówiono zaangażowanie kobiet przedsiębiorczych z całego świata

w życie społeczne oraz gospodarcze. Dokonano również analizy czynników, które ułatwiają i hamują rozwój zawodowy przedsiębiorczyń. Co ciekawe, odnotowano wyraźny wzrost pozycji Polski, która z pozycji 16., awansowała o 11, zamując 5 miejsce.

Błędne przekonanie, że płeć żeńska powinna ograniczać się tylko do roli kobieta-matka, odchodzi w zapomnienie, a z każdym rokiem przybywa firm, których założycielami jesteśmy my – płeć piękna.

Czy zastanawiałyście się kiedyś, co pozwala kobietom przedsiębiorczym odnosić tak niesamowite sukcesy? Każda z nich posiada określony zestaw cech, które są niezbędne w świecie biznesu. Wiele rzeczy może je różnić, ale znacznie więcej łączy. 

Oto 10 cech, jakie posiada prawdziwa bizneswoman:

Pewność siebie.

Ma duże poczucie własnej wartości. Nie ulega wpływom i krytyce. Jest świadomą kobietą, która doskonale wie, czego oczekuje. Wytrwale dąży do urzeczywistnienia celów przedsiębiorstwa. Decydując się na własny biznes, nie możesz pozwolić sobie na brak pewności siebie. Wiele z nas jednak cały czas ma problem z tym, aby pewnie kroczyć przez życie.

Era Nowych Kobiet to społeczny ruch wsparcia, założony przez Joannę Przetakiewicz, którego celem jest inspirowanie nas do przemiany, zarówno osobistej, jak i zawodowej.

Istnieje wiele innych ruchów i klubów wsparcia, do których możesz dołączyć od zaraz. To miejsca, w których m.in. inspirujemy się nawzajem oraz budujemy swoją pewność siebie.

Cierpliwość.

Businesswoman doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na sukces musi ciężko zapracować – poszerzać swoją wiedzę, doświadczenie, markę eksperta. Wie, że na wszystko potrzeba czasu, a to dzięki cierpliwości jesteśmy w stanie zgromadzić jak największy kapitał. Cierpliwość nie oznacza, że mamy pracować mniej – wręcz przeciwnie. Jednak w naszym życiu zawodowym będzie pojawiało się wiele sytuacji, w których konieczne będzie to, aby poczekać na efekty naszych działań, wymarzone sukcesy czy współpracę z innymi ludźmi (inwestorami, klientami, pracownikami itp.).

Elegancja.

To kobieta silna i niezależna, która pewnie kroczy przez życie. Świadomie kreuje własny wizerunek. Szuka jakości w każdym aspekcie swojego życia.

Ludzie potrzebują 7 sekund, żeby wyrobić sobie zdanie na temat nowo poznanej osoby.

Amy Caddy, psycholog społeczny w swojej książce pt. ,,Prezencja” napisała, że w tym samym momencie, kiedy spotykamy nowego człowieka, odpowiadamy sobie na dwa pytania:

  • Czy mogę tej osobie zaufać?
  • Czy powinienem mieć dla niego uznanie?

Profesjonalny wizerunek biznesowy przede wszystkim podkreśla autorytet naszej firmy, wzbudza zaufanie klientów, wskazuje na kompetentność i rzetelność przedsiębiorstwa.

Elegancja jest pięknem w wyglądzie i zachowaniu. To styl życia, zachowanie, podejście do drugiego człowieka, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresujących i wiele innych.

Ambicja.

Uczestniczy w wielu szkoleniach i chętnie podwyższa swoje kwalifikacje. Posiada jasno sprecyzowaną wizję swojej firmy. Na bieżąco wyznacza kolejne cele. Dba o to, aby prowadzona przez nią działalność gospodarcza wyróżniała się w świecie biznesu. Decydując się na kolejne kursy, niezależnie od tego na jakim etapie życia zawodowego jesteś, rozwijasz się i zwiększasz swoją wartość na rynku pracy.

Kreatywność.

Ma wiele oryginalnych pomysłów, które nigdy się nie kończą. W chwili niepowodzeń, szybko znajduje inne rozwiązania. To na pewno kobieta, która się wyróżnia i nie stoi w miejscu. Stawia na ciągły rozwój przedsiębiorstwa. Wprowadzanie innowacji to podstawa w biznesie.

Odwaga

Nie boi się się wychodzić ze swojej strefy komfortu. Ryzykuje i realizuje odważne cele. Łamie stereotypy i znakomicie umie pogodzić macierzyństwo z pracą i prowadzeniem biznesu. Nie hamuje się w zabieraniu głosu. Strach pokonuje swoją pewnością siebie.

Zorganizowanie.

Znakomicie zarządza swoim czasem. Szybko i odważnie podejmuje decyzje.

Na spotkania biznesowe dociera punktualnie, a pracę zawsze wykonuje na czas. Jest profesjonalna w tym co robi, przez co inni odbierają ją za osobę godną zaufania.

Jeśli macie problem z tym, aby wykonywać swoje obowiązki na czas i daleko Wam do bycia zorganizowanym, nie martwcie się.

Na rynku jest wiele produktów i aplikacji, które pomagają nam lepiej zarządzać czasem.

Z pomocą przychodzi nam Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, która oferuje plannery, ”stworzone przez przedsiębiorczynie dla przedsiębiorczyń”. W plannerze nie ma dat, więc możesz zacząć organizować swój czas w dowolnym momencie. Znajdziesz w nim 12 narzędzi, które pomogą Ci wyznaczyć priorytety.

Planner Przedsiębiorczej Kobiety: https://siecprzedsiebiorczychkobiet.pl/planner-przedsiebiorczy/

Wytrwałość.

Nie poddaje się, gdy pojawiają się trudności. Zdaje sobie sprawę z tego, że porażka jest konieczna do tego, aby móc osiągnąć sukces w przyszłości. Uczy się na błędach i z każdej sytuacji wyciąga wnioski. Cechuje ją pozytywne nastawienie. Każdy dzień w życiu przedsiębiorcy to kolejna trudna decyzja i nowe problemy, ale ta kobieta nie boi się nowych wyzwań. Wierzy w swoje możliwości oraz w to, że uda jej się osiągnąć sukces. Napotykane problemy nie podcinają jej skrzydeł, a motywują ją do jeszcze lepszej, efektywniejszej pracy.

Komunikatywność.

Doskonale zarządza zespołem. Ma zdolności przywódcze. Łatwo nawiązuje kontakty biznesowe. Dba o atmosferę w firmie. Nie zapomina o uśmiechu, jest optymistyczna i zaraża tym innym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na jej relacje z pracownikami, ich zaangażowanie oraz efektywność działań.

Chętnie dzieli się z innymi swoimi doświadczeniami oraz nabytą wiedzą na temat prowadzenia własnego biznesu. Jest otwarta na to, co mają do powiedzenia inni przedsiębiorcy. W tym celu organizowane są różnego rodzaju spotkania, na których kobiety motywują się nawzajem, przekazują wiedzę i udzielają wskazówek, jak krok po kroku rozwinąć swoje przedsiębiorstwo. Przykładem takich spotkań jest projekt ”KOBIETA W BIZNESIE”, założony w 2016 roku. Wzięło w nim już udział ponad 3500 kobiet z całej Polski.

Kobieta w Biznesie: https://kobietawbiznesie.pl/

To jedne z najważniejszych cech, które posiadają przedsiębiorcze kobiety. Biznes nie ma płci, dlatego liczba kobiet, które podejmują się prowadzenia własnej działalności, każdego dnia się zwiększa. Wyniki najnowszej edycji badania „Women in Business 2020”, pokazują, że kobiety w Polsce zajmują aż 38 proc. najwyższych stanowisk w firmach.

Zawsze marzyłaś o własnej firmie? Nie odkładaj marzeń na później.

Zamień je w cele i wytrwale do nich dąż. 🙂

Poprzedni artykułKoszule damskie – jak je nosić? 5 propozycji
Następny artykułWykorzystaj potencjał swojego smartfona – przydatne aplikacje mobilne dla kobiet
Studentka Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie - Socjologia Biznesu i Mediów. Interesuje się fotografią i tworzeniem materiałów wideo. Uwielbia sport i zdrowe jedzenie. Wolny czas spędza aktywnie z bliskimi.
5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments